Waarom we niet “gewoon beginnen” met opleiden

“Laten we nu eerst maar beginnen met opleiden, die rand-dingen, die komen later wel.” Het is bijna zo ver; de modules zijn klaar en de mentorentraining is gepland. De productieleider en HR-manager zijn klaar voor de actie. Ze schuiven hun koffiekopjes opzij en zijn klaar om de bespreking af te ronden.   Ik voel me […]

Highlight van Veldhoven

Veldhoven bestaat 100 jaar. Dat wordt op verschillende manieren gevierd. Bijvoorbeeld door het uitbrengen van de #Frits Veldhovengids met alle highlights van dit gezellige (grote) dorp. Je snapt dat Paulusse bedrijfsopleidingen daar niet in ontbreekt. Wil je ook een Veldhovengids? Geef ons even een seintje, we hebben een exemplaar voor je klaarliggen!

Een geslaagd uitstapje

“We maken er gewoon een uitstapje van!” zeiden Monique en Sylvia toen ze afgelopen week ons begroetten. Het uitstapje waar het om ging, was waarschijnlijk niet het eerste uitstapje dat je spontaan kiest. De dames kwamen een Proeve van Bekwaamheid afleggen – net als 10 andere voedingsassistenten van het Máxima MC. Onder het toeziend oog van […]

Jullie zitten hier voor jezelf

“Jullie zitten hier voor jezelf – niet voor mij! Ik heb mijn diploma al gehaald…!” Rood aangelopen gezicht, overslaande stem en een blik waarop een mengeling van frustratie en boosheid zichtbaar is. De klas is stil, gelaten luisteren ze naar de tirade. Niet voor het eerst, niet voor het laatst. Deze boodschap vergeten de leerlingen […]

Zonder feedback is leren niet mogelijk

Feedback geven

“Ik moest wel aan je denken, hoor, deze week. Er speelde iets op de afdeling, dus toen heb ik feedback gegeven.” Goed feedback geven is niet eenvoudig en voor veel mensen geen vanzelfsprekendheid. In leersituaties is het wel noodzakelijk. Als je nooit hoort wat je goed doet en wat je kunt verbeteren, dan word je […]

Het T-woord

“Ik weet niet zo goed hoe ik het allemaal voor elkaar moet krijgen…” Soms gaat het leven van een WPO-opleidingscoördinator niet over rozen. Tijdens een voortgangsgesprek vertelt de coördinator me alles wat nog niet klaar is. En ja, dat zijn wel wat dingetjes. Gelukkig is er ook heel veel wél voor elkaar. Bijna gaat de […]

Welkom nieuwe medewerker en gast!

Je komt binnen bij een nieuw bedrijf. Wat wordt er dan van je verwacht? Huisregels zijn een manier om je nieuwe medewerkers, bezoekers en leveranciers een warm welkom te heten. Vandaag mochten we met een klant meedenken over de manier waarop zij hun huisregels kenbaar maken aan verschillende doelgroepen. Hiervoor hadden we een sparringsessie gepland. […]

Een werkplekopleiding aanpassen? Onze klanten doen het zelf!

De opleiding is ontwikkeld en volop in gebruik. Iedereen is enthousiast en dan verandert er iets in het proces. Dat kan gebeuren. Sterker nog: het is bijzonder als dat niet gebeurt. Gelukkig zijn werkplekopleidingen gemakkelijk aan te passen. Wij doen dat met veel plezier voor onze klanten. Nog leuker vinden we het om onze klanten […]

Groepsassistenten aan het woord

“Een cliënt heeft medische voeding nodig, maar vindt deze heel vies. Hoe zorg jij ervoor dat je cliënt de voeding toch neemt?” Deze vraag stelden we aan alle groepsassistenten tijdens de afsluitende praktijktoets. Fijn om te horen dat zij allemaal weten hoe je een onaantrekkelijk – maar noodzakelijk product – aantrekkelijk kunt maken. We kregen […]

De mentor aan het woord

Bij werkplekopleidingen is de mentor een belangrijke speler. Hij zorgt dat zijn collega’s op hun werkplek kunnen leren. Wij vroegen de mentoren die we de afgelopen 5 jaar hebben opgeleid, hoe het nu met ze gaat. Vinden zij hun taken leuk? Daar waren de mentoren unaniem in. Mentor is een hele leuke rol om te […]

Ben je benieuwd naar onze nieuwtjes, meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. Je hoeft niet bang te zijn dat je dagelijks een mail van ons krijgt, we sturen alleen een mailtje als we iets te vertellen hebben. Hieronder kun je je aanmelden.

Ja, ik wil de nieuwsbrief!